Спілкування в чатах як один із видів електронного спілкування

    Спілкування в чатах є одним із видів так званого електронного спілкування. Останнє, як відомо, набуло окремих специфічних рис – лексичних, граматичних та синтаксичних, - що дає нам змогу «виокремити стиль електронного спілкування в окремий мовний стиль».
      Науково-технічний прогрес, беззаперечно, має значний вплив на людину. Одним із проявів такого впливу є зростання кількості людей, «які живуть у нереальному світі певний час. Збільшується кількість громадян, які проживають своє свідоме і несвідоме життя суцільно у вимислі. Свою роль тут відіграють радіо, кіно, телебачення та Інтернет». Останній, на нашу думку, відіграє головну роль у житті сучасної людини. Адже всесвітня мережа поглинула майже всі сфери людського життя, наприклад, бізнес, освіту і, головне, - спілкування.
До групи користувачів всесвітньої мережі Інтернет входять носії мови, що належать до різних прошарків суспільства – як ті, що мають різний віковий, професійний та соціальний статус, так і ті, що відрізняються рівнем освіти, виховання тощо.
     Важливо зазначити, що деякі особливості електронного спілкування вже стали узуальними. Вони прийняті до вжитку більшою частиною користувачів (наприклад, використання скорочень, смайликів тощо). Звичайно поряд із узуальними з’являються і оказіональні, які беззаперечно можуть перейти до розряду узуальних. При цьому спостерігається така тенденція в спілкуванні користувачів вікової групи «підлітки» - масове використання граматично некоректних форм слів та графічно невірного оформлення слів. І, на нашу думку, вживання таких форм уже стало узусом для цієї вікової групи. І цей факт не може не турбувати. Адже таке спрощення мови за принципом «як чую так і пишу» може призвести до необоротних наслідків – до повального отупіння носіїв мови та до симпліфікації мови, що, вважаємо, не завжди є доречним. Хоча мова і змінюється з плином часу, але ж не настільки глобально, щоб зовсім нехтувати її правилами.
Вважається, що люди в мережі поводяться далеко не так як у реальному житті – вони реалізують те, що не можуть реалізувати в реальному житті. Але, необхідно додати, що при цьому обов’язково відображаються їх знання, набуті в реальному житті. Зазвичай говорять, що при віртуальному спілкуванні зникають багаточисленні соціальні бар’єри у вигляді віку, зовнішності, соціального статусу, манер тощо. Погодитися з цим твердженням можна частково. Бар’єри дійсно зникають для користувачів‑підлітків, але не для тих, хто з ними спілкується. Адже стиль, граматика, орфографія, лексика одразу ж видають вікову категорію опонента (користувачів-підлітків нескладно виявити, наприклад, за великою кількістю помилок). А розуміння віку опонента, підсвідомо змінює ставлення інших людей до нього.
Манери, на нашу думку, часто переносяться з реального життя в електронне спілкування. Адже позбавитися звичок не так то вже й легко. Хоча, можна погодитись із тим, що користувач намагається в багатьох випадках змінити щось у своїй поведінці навмисно для того, щоб, наприклад, здаватися старше, більш розкутим, або навіть приховати свою стать. Остання, у свою чергу, теж дуже легко виявляється опонентами, які вже певний час залучені до електронного спілкування. Адже манера спілкування чоловіків відрізняється від манери спілкування жінок, і найбільш яскраво ці відмінності проявляються саме у віковій категорії «підлітки». Дівчата, на відміну від хлопців, мають більш коректне мовлення, вони принаймні намагаються дотримуватись граматичних правил мови, правил вживання та написання лексичних одиниць, і навіть стилю.

Комментариев нет:

Отправить комментарий